Polityka prywatności
Definicje
Ilekroć w niniejszej Polityce mowa jest o:
Użytkowniku – oznacza to osobę fizyczną odwiedzającą Serwis, w tym także Użytkownika, który zareagował na ofertę przedstawioną na stronach Serwisu poprzez wysłanie formularza lub wysłanie swoich danych kontaktowych w innej formie w celu rozpoczęcia rozmów w związku z chęcią poznania i potencjalnego odpłatnego skorzystania z produktów/usług Administratora;
Serwisie, Stronie – oznacza to stronę www znajdującą się pod adresem www.dentime.pl wraz z podstronami i ich całą zawartością;
Formularzu lub Formularzach – oznacza to wszelkie funkcjonalności w ramach Serwisu, które umożliwiają dobrowolne wprowadzenie danych osobowych, w tym danych wrażliwych, przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu nawiązania kontaktu z Administratorem, w celu umówienia wizyty;
RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych);
Profilowanie – oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się;
Pliku cookie – oznacza to niewielki plik tekstowy zapisywany na urządzeniu Użytkownika podczas korzystania z Serwisu oraz wszelkie inne podobne technologie służące do zbierania informacji o aktywności Użytkownika w Serwisie. Pliki cookie mogą pochodzić od Administratora lub od zaufanych partnerów Administratora.
I Postanowienia ogólne
1. Polityka prywatności określa, jak zbierane, przetwarzane i przechowywane są dane osobowe Użytkowników niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego www.dentime.pl (dalej: Serwis).
2. Serwis zbiera wyłącznie dane osobowe niezbędne do świadczenia i rozwoju usług w nim oferowanych.
3. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Serwisu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO) oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
II. Administrator danych
Administratorem danych osobowych zbieranych poprzez Serwis jest Dentime prowadzący spółkę pod nazwą STUDIO STOMATOLOGII ESTETYCZNEJ DENTIME SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, adres: ul. Grunwaldzka 9, 37-500 Jarosław, NIP: 7922288645, REGON: 180921750, adres poczty elektronicznej: gabinet@dentime.pl (dalej: Administrator).
W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych przez Administratora można kontaktować się z wykorzystaniem powyższych danych kontaktowych.
III. Cel zbierania danych osobowych
W zależności od rodzaju aktywności, podczas której przekazali nam Państwo informacje osobiste, możemy wykorzystywać Państwa Dane Osobowe w następujących celach:
-
- kontaktowania się z Państwem, w tym na potrzeby obsługi Państwa zgłoszenia np. aby odpowiedzieć na Państwa zapytania, prośby o udzielenie informacji, a także na wszelkie żądania składane za pośrednictwem elektronicznego formularza na naszej stronie internetowej bądź wiadomości e-mail, co stanowi realizację naszego prawnie usprawiedliwionego interesu przetwarzania danych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu ochrony stanu zdrowia, świadczenia usług medycznych, zarządzania udzielaniem tych usług w tym prowadzeniu dokumentacji medycznej – przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 25 ust. 1 ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 i art. 10 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania,
- w celach podatkowych i rachunkowych w tym prowadzenie ksiąg rachunkowych, wystawianie rachunków/ faktur za wykonane usługi (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO i obowiązujących przepisów prawa dotyczących m.in. prowadzenia rozliczeń finansowych, podatkowych i archiwizacji tych danych w szczególności w związku z Ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości),
- w ramach ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń naszych praw i roszczeń, co jest naszym prawnie usprawiedliwionym interesem dla przetwarzania danych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f oraz art. 9 ust.2 lit. f RODO);
- w celu przedstawienia oferty oraz nawiązania współpracy przez Administratora na podstawie art. 6 ust 1 pkt a. rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
- w celu analizy ruchu sieciowego, zapewnienia bezpieczeństwa w ramach Serwisu oraz dostosowywania treści do potrzeb użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- aby umożliwić Państwu korzystanie z funkcjonalności naszej strony internetowej oraz wysyłać Państwu ważne informacje administracyjne w tym zakresie – w takich sytuacjach przetwarzamy Państwa dane na podstawie Państwa zgody lub gdy wiąże się to z zawarciem między nami umowy, celu realizacji tej umowy (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a lub b RODO);
w ramach procesów zmierzających do zawarcia z nami umowy o świadczenie usług, jeżeli za pośrednictwem Serwisu (bądź inną drogą) odpowiadają Państwo na naszą ofertę – w oparciu o udzieloną nam zgodę na przetwarzanie danych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO);
- w ramach dostarczania Państwu zamówionych treści marketingowych i ofert handlowych, w tym za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych, jeżeli dobrowolnie udzielili nam Państwo wyraźną zgodę na taki cel przetwarzania Państwa danych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- w ramach pasywnego gromadzenia danych, za Państwa zgodą udzieloną poprzez ustawienia przeglądarki internetowej (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- w celach dostarczania Państwu indywidualnie dopasowanych treści informacyjnych i handlowo-marketingowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
W dowolnym momencie mogą Państwo wycofać swoje zgody na przetwarzanie danych oraz zmodyfikować preferowane formy kontaktu marketingowego.
Wycofanie przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych nie będzie miało jednak wpływu na legalność przetwarzania Państwa danych, które na jej podstawie było prowadzone przez nas zanim zgoda ta została wycofana.
Wszelkie inne cele przetwarzania danych będą Państwu zawsze komunikowane podczas zbierania danych.
Jeżeli będzie to uzasadnione charakterem przetwarzania lub będą nas zobowiązywały do tego przepisy prawa zanim wykorzystamy Państwa dane w konkretnym celu zwrócimy się do Państwa o stosowną zgodę.
IV. Rodzaj przetwarzanych danych osobowych
1. Serwis umożliwia Użytkownikowi kontaktowanie się z Administratorem i przekazanie mu danych identyfikacyjnych i kontaktowych, związanych z treścią wiadomości w ramach Formularzów.
2. Podanie danych we wszelkich Formularzach, wiadomościach e-mail oraz na inne sposoby, jest dobrowolne, a ich przetwarzanie następuje na podstawie zgody udzielonej przez Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
3. Administrator gromadzi dane związane z aktywnością Użytkownika, w tym na przykład czas spędzony na stronie, wyszukiwane frazy, liczba wyświetlonych podstron, data i źródło wizyty.
4. W procesach zmierzających do zawarcia umowy z Administratorem, nawiązania z nim kontaktu, uzyskania określonych informacji, umówienia wizyty itd., Administrator gromadzi dane podane w tych celach dobrowolnie przez Użytkownika w Formularzu. W szczególności Administrator może przetwarzać dane osobowe Użytkownika taki jak imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, NIP, PESEL, nr dowodu osobistego lub paszportu, dane wrażliwe dotyczące sytuacji zdrowotnej.
V. Podanie danych osobowych
Korzystanie z naszych usług jest w pełni dobrowolne, jednakże jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych. W takim przypadku niepodanie danych skutkuje odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia stomatologicznego.
Również ze względów rachunkowych czy podatkowych posiadamy obowiązek prawny przetwarzania Państwa danych, brak ich podania może skutkować np. niemożnością wystawienia faktury czy imiennego rachunku na Państwa rzecz.
Jeżeli podajecie Państwo nam swój numer telefonu czy adres e-mail, odbywa się to na zasadzie dobrowolności – ich niepodanie nie będzie skutkowało odmową udzielenia świadczenia stomatologicznego, lecz w takiej sytuacji nie będą Państwo mogli otrzymać od nas potwierdzenia wizyty i nie będą mieli możliwości odwołania jej poprzez np. SMS. Wyrażenie zgody marketingowej również odbywa się na zasadzie dobrowolności. Oznacza to, że odmowa ich udzielenia nie uniemożliwia skorzystania z naszych usług i jednocześnie macie Państwo prawo do odwołania wyrażonej nam zgody w dowolnej chwili.
VI. Okres przetwarzania danych osobowych
Będziemy przechowywać Państwa dane tak długo jak długo będą one nam niezbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane (np. udzielenia Państwu zamówionej informacji, odpowiedzi na pytanie), jednak nie dłużej niż do czasu wycofania przez Państwa zgody na przetwarzanie danych, jeżeli zgoda ta stanowiła wyłączną podstawę przetwarzania Państwa danych.
Zwracamy jednak uwagę, iż w pewnych sytuacjach możemy być zobowiązani do przetwarzania Państwa danych przez określony czas z uwagi na obowiązujące nas w tym zakresie przepisy prawa. W szczególności dotyczy to ochrony stanu zdrowia, świadczenia usług medycznych, prowadzeniu dokumentacji medycznej, a także celów podatkowych i rachunkowych oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami.
Po tym czasie Państwa Dane Osobowe zostaną usunięte z naszych zasobów danych.
VII. Udostępnianie danych osobowych
1. Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane: podmiotom powiązanym z Administratorem, jego podwykonawcom, podmiotom współpracującym z Administratorem np. firmom obsługującym e-płatności, firmom świadczącym usługi kurierskie/pocztowe, kancelariom prawnym, kurierom, operatorom pocztowym, dostawcy hostingu, serwera poczty, kancelariom rachunkowym, podmiotom realizującym obsługę księgową, administracyjną bądź doradczą Administratora itd. – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.
2. Dane osobowe przekazywane są upoważnionym osobom (lekarzom, asystentkom, higienistkom oraz pracownikom biurowym) świadczącym usługi medyczne oraz higieniczne w wybranym gabinecie, w którym usługi świadczy Administrator.
3. Twoje dane mogą być również udostępnione organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim (w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, a w szczególności – kontroli i nadzoru), ministrowi zdrowia, sądom (w tym sądom dyscyplinarnym), prokuraturze, lekarzom sądowym, rzecznikom odpowiedzialności zawodowej (w związku z prowadzonym postępowaniem).
4. Dane osobowe mogą być także udostępniane innym odbiorcom m.in. urzędom np. urzędowi skarbowemu – w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawno-podatkowych związanych z rozliczeniami i księgowością.
5. Dane osobowe Użytkowników nie będą przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
6. Serwis może zawierać linki odsyłające do innych stron internetowych bądź aplikacji. Administrator dokłada wszelkich starań, aby linki te zawsze prowadziły wyłącznie do stron, aplikacji czy platform, które mają tak samo wysokie standardy ochrony prywatności, jednak nie ponosi odpowiedzialności za treść, bezpieczeństwo i politykę prywatności innych stron. Jeśli Użytkownik po kliknięciu w link zostanie przeniesiony na inną stronę, aplikację lub platformę, obowiązują go tamtejsze warunki korzystania z nich, w tym tamtejsza polityka prywatności.
VIII. Prawa Użytkowników
1. Użytkownik Serwisu ma prawo do: dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody w każdej chwili (co nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego w oparciu o zgodę przed jej cofnięciem).
2. Zgłoszenie o wystąpieniu przez Użytkownika z uprawnieniem wynikającym z wymienionych praw należy przesłać na adres gabinet@dentime.pl
3. Administrator spełnia lub odmawia spełnienia żądania niezwłocznie – maksymalnie w ciągu miesiąca od jego otrzymania.
4. Użytkownik ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie narusza jego prawa i wolności (RODO).
5. Użytkownikowi w każdym czasie przysługują uprawnienia sformułowane w art. 15- 21 RODO tj.:
a) prawo do żądania od Administratora wglądu do swoich danych, a także otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
b) prawo do żądania od Administratora sprostowania lub poprawienia danych (art. 16 RODO) – gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do przenoszenia danych,
d) prawo do żądania od Administratora usunięcia danych (art. 17 RODO);
e) prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania (18 RODO);
f) prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli Użytkownik uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych;
g) prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
6. Ponadto Użytkownik ma prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych kontaktowych w dowolnym momencie kontaktując się z Administratorem.
7. W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez adres e-mail: gabinet@dentime.pl lub listownie na adres miejsca wykonywania działalności przez 8. Administratora wskazany w niniejszej Polityce prywatności.
8. Odpowiedź na żądania Użytkownika zostanie udzielona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego uzasadnienia, chyba że uzasadnione będzie wydłużenie tego terminu zgodnie z RODO.
IX. Pliki Cookies
1. Serwis zbiera informacje za pomocą plików cookies – sesyjnych, stałych i podmiotów zewnętrznych.
2. Zbieranie plików cookies wspiera poprawne świadczenie usług w Serwisie i służy celom statystycznym.
3. Użytkownik może określić zakres dostępu plików cookies do swojego urządzenia w ustawieniach przeglądarki.
Wykorzystywanie plików cookies oraz podobnych technologii
1. W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie Administrator w ramach Serwisu korzysta z plików cookies. Cookies (ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na komputerze Użytkownika, wykorzystywane do zapamiętania zachowania Użytkownika na stronie internetowej, które może wpłynąć na późniejszy sposób działania strony, w tym wyświetlania określonych, dopasowanych do użytkownika informacji i reklam. Warunkiem działania cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę oraz nieusuwanie ich z dysku komputera.
2. Administrator wykorzystuje też inne technologie i rozwiązania techniczne pozwalające uzyskać dostęp do informacji przechowywanej na urządzeniu lub w przeglądarce Użytkownika, w tym narzędzia gromadzące dane statystyczne i pomagające w Administratorowi w optymalizacji treści serwowanych Użytkownikowi takich jak: Google Analytics, Google Ads, Google Tag manager, Facebook Pixel. Użytkownik może ograniczyć lub wyłączyć tego typu narzędzia poprzez wyłączenie obsługi JavaScript lub w inny sposób zmienić ustawienia używanej przeglądarki. Użytkownik może również ustawić odpowiedni poziom ochrony i uprawnień swojego konta Google, Facebook LinkedIn i in.
Do czego są wykorzystywane Pliki cookies w Serwisie?
1. Administrator wykorzystuje Pliki cookies przede wszystkim, aby umożliwić Użytkownikowi dostęp do Serwisu i ułatwić Użytkownikowi korzystanie z niego.
2. Administrator wykorzystuje Pliki cookie również w celach analitycznych oraz marketingowych – jednak wyłącznie wtedy, gdy Użytkownik wyrazi na to zgodę przy pierwszym wejściu do Serwisu.
3. Informacje pozyskane za pośrednictwem cookies oraz podobnych technologii nie są łączone z innymi danymi użytkowników Serwisu, nie służą też do ich identyfikacji przez Administratora.
X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
1. Dane Użytkowników nie mogą być przetwarzane w zautomatyzowany sposób tak, że na skutek tego mogłyby zapaść wobec nich jakiekolwiek decyzje.
2. Dane Użytkowników mogą być profilowane celem dostosowania treści i personalizacji oferty po wyrażeniu przez nich zgody.
XI. Postanowienia końcowe
1. W Polityce zostały opisane zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych użytkowników serwisu, które są gromadzone bezpośrednio od nich lub za pośrednictwem plików cookies oraz podobnych technologii.
2. Aktualna wersja niniejszej Polityki została przyjęta i obowiązuje od 2.04.2025.
3. Administrator zastrzega sobie prawo do aktualizacji i zmian w niniejszym dokumencie, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego Serwisu. O wszelkich zmianach Administrator będzie informować w sposób jasny, widoczny i zrozumiały – w szczególności w formie komunikatu dostępnego w Serwisie.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce prywatności obowiązują przepisy RODO i przepisy prawa polskiego.